Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday 17 September 2012

Written on

Alfafa Complex Shaklee: dari wanita untuk wanita

Assalammualaikum.

2 hari lepas saya dpt sms dr salah seorang customer saya yg beli vitamins Shaklee untuk masalah 'kewanitaan'. Vitamins yg beliau beli ialah:

1) Alfalfa Complex
2) B Complex
3) Vit C 500mg
4) Vit E

Alhamdulillah...beliau sgt berpuas hati setelah amalkan vitamin Shaklee selama satu minggu. Proses pembuangan air semakin lancar dan juga masalah keputihan beransur hilang. Dan hubungan dgn cik abg...ehem ehem


Ni sms yg saya terima dr customer saya yg berpuas hati dgn produk Shaklee


Oklah, cerita pasal Alfalfa, saya mula mengenali nama Alfalfa dari perbincangan di group email alumni universiti. Group tertutup untuk bekas graduan muslimah UTP. Waktu tu saya masih belum familiar dgn Shaklee products. Cuma yg saya tahu, ada produk Shaklee yg bertindak sebagai milk booster untuk ibu2 yg menyusukan bayi.

Dalam satu perbincangan, seorang senior saya membangkitkan soal penjagaan wanita...yerlah, wanita ni semua perlu dijaga, baik dari segi luaran sampailah soal dalaman memandangkan tanggungjawab wanita sgt besar dlm memastikan kebahagiaan sesebuah rumahtangga.
 
Setiap wanita pasti mahu menjadi hebat di hadapan suami dan anak2...ala2 'super mak' gitu. Tapi ramai yg tak tahu or tak ada masa nk ambil tahu soal penjagaan kewanitaan termasuk lah diri saya sendiri. hehehe ~ ~

Sewaktu discussion, one of my junior telah berkongsi ttg kebaikan Alfalfa. Katanya, selepas ambil Alfalfa, keputihan hilang, vaginal discharge hilang, dan of course memperbaiki hal kewanitaan. Katanya lagi, kebanyakan jamu/vitamin utk ketatkan vagina adalah xsesuai utk ibu menyusu, tp vitamin yg beliau makan ni (Alfalfa) sesuai utk ibu menyusu.

 
Saya sgt teruja dgn statement beliau. Sejak itu, saya buat research, saya google di internet, baca blog2 distributor Shaklee tentang Alfalfa. Dari pembacaan saya, Alfalfa mmg best!!

Ok, mari kita lihat apa lah yg ada dlm Alfalfa ni sampai begitu sekali kesannya:

 
Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi:


1) vitamin A
2) vitamin C
3) vitamin E
4) kalsium
5) potasium
6) fosforus
7) zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
Inilah Alfalfa Complex Shaklee (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini

Hah, apa pula kebaikan Alfalfa Shaklee? Bnyk sgt khasiatnya. Saya senaraikan beberapa kebaikan Alfalfa, antaranya:

1) mencuci usus bg membuang toksin
2) melancarkan pembuangan air besar
3) membuang angin dlm badan
4) meningkatkn stamina seorang suami
5) merawat masalah keputihan pd wanita
6) membesar dan menegangkan payudara
7) bertindak seperti kacip Fatimah (jd dpt membantu dlm hubungan suami isteri)
8) memulihkan urat selepas bersalin

dan bnyk lg khasiatnya. Beribu2 lemon....

Alhamdulillah, saya telah mengambil Alfalfa sekali dgn set berpantang Shaklee sewaktu deliver baby Fateh...dan hasilnya sungguh mengagumkan!

Susu meriah and at the same time, hubby pun puji. hehehe ~ ~ ~syukur Alhamdulillah

Alhamdulillah, inilah hasilnya...


Thanks mr hubby for your kind support...


Jadi, anda di luar sana yg rasa ingin menjadi wanita & ibu yg hebat, jgn lah segan silu. Boleh hubungi saya yer~~



* Entry ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda?



Hubungi saya:

Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
+60136971176




Share on Facebook



Share this case:

1 comments:

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.